Les competències digitals són la capacitat d'aplicar coneixements i habilitats per a resoldre
situacions en diferents entorns de la realitat emprant dispositius digitals.

Les competències digitals són fonamentals per permetre i facilitar
l’aprenentatge significatiu i el desplegament transversal del currículum: per
això cal que estigui present a totes les àrees i matèries dins l’escola i ha de participar en el desenvolupament de
les nenes i nens com a ciutadans dins d’una societat del coneixement on l’expansió
de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació és evident.
És per això que l’objectiu
de la comissió és ajudar l’escola i, com a conseqüència, a tots els infants del
Montserrat a introduir-se en el món de les competències digitals i les noves
tecnologies i tot el què això comporta a nivell de seguretat i coneixements.
Les mares i pares que formem part de la comissió afrontem
aquest repte obrint tres fronts:
1. Seguretat
i protecció
· Utilització
d'anti-virus i sistemes de protecció dels equips
· Control
de l'accés a pàgines d'Internet de contingut inadequat
· Protecció
de dades personals d'alumnes, famílies i professorat
· Protecció
dels drets d'imatge
· Respecte
a la propietat intel·lectual
2. Aplicacions
i formació
· Cercar,
contrastar i seleccionar informació considerant diverses fonts
· Utilització
de programes d'edició de textos, tractament de dades numèriques, presentacions
multimèdia i ordinografia
· Utilització
de programes de creació de dibuix, edició d'imatge fixa, so i imatge en moviment
· Organitzar
i emprar els propis entorns personals digitals de treball i aprenentatge
· Desenvolupar
hàbits d'ús saludable de la tecnologia amb un ús prudent i responsable
· Introducció
de la robòtica com a eina d'aprenentatge a tots els nivells
3. Maquinari
(dispositius) i manteniment
· Pissarres digitals interactives (PDI)
· Ordenadors
portàtils
· Tauletes
sensibles
· Infraestructura
de connectivitat
· Càmeres
digitals (fotografia i vídeo)
Per poder assolir aquesta fita no
podem pensar únicament en uns canvis tecnològics. No aconseguirem l'èxit amb la
simple utilització d'aplicacions 2.0 o d'entorns digitals com a un substitutiu
d'eines i recursos tradicionals. Cal introduir uns canvis metodològics que
permetin aquests objectius i cal la implicació de les mares i pares per
assolir-los de forma òptima.
Aquesta comissió es va formar el curs
2016-2017 i des del primer dia vam oferir tota la nostra col·laboració a l'escola per aconseguir aquests objectius, principalment els de formació i bon ús de la tecnologia.
El primer any vam ajudar a la connectivitat del centre entre els
edificis d'infantil i primària. El segon any vam aportar 13
ordenadors portàtils per a cicle superior que juntament amb els 12 que ja
disposava el centre fan que cada alumne pugui fer-ne ús individualment quan els
necessiten. Enguany encara estem pendent de
fer la nostra aportació però el que voldríem és participar en la formació dels
alumnes a nivell de coneixements.
Clicant sobre la següent imatge trobareu el pla de desenvolupament de
les competències bàsiques dins l'escola de l'àmbit digital a infantil i primària.

les competències bàsiques dins l'escola de l'àmbit digital a infantil i primària.
Les persones encarregades de la Comissió de Competències Digitals són la Maryanela Sanmiguel, la Puri Cano, la Natàlia Boya, l'Olga Mosquera i en José Mª Alcedo. Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres al correu ampamontserrat08755@gmail.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada